Kontakta ABK

Telefontid vardagar 8.00-16.00 (övrig tid endast för akuta fall). Det går också bra att göra felanmälan på Mina sidor men akuta fel måste alltid anmälas via telefon. Läs mer om felanmälan.

  

Ring oss

ABK:s växel 044 - 780 32 00

Telefontid vardagar 8.00-12.00, 13.00-16.00.

Via växeln når du

  • BoService - service till våra boende, telefontid: 8.00-12.00, 13.00-16.00.
  • BoButiken - bostads-/bilplatsuthyrning, hantering av bostadskö och bilplatskö, telefontid: 9.00-12.00, 13.00-16.00.
  • Hyresenheten -  hyresavier och inbetalningar, telefontid: 9.00-12.00, 13.00-14.00
  • Kommersiella lokaler
  • annan avdelning eller person på ABK

Felanmälan 044 - 780 68 00

Telefontid vardagar 8.00-16.00 (övrig tid endast för akuta fall). Det går också bra att göra felanmälan på Mina sidor men akuta fel måste alltid anmälas via telefon. Läs mer om felanmälan.


Felanmälan av tv via tv-uttaget
- för kabel-tv ring 0770 - 11 55 11
- för andra tv-former ring 010 – 199 01 01

Canal Digitals kundtjänst tar emot felanmälan för tv-sändning oberoende av vilken form av tv-sändning som finns i fastigheten. Läs mer om TV.
Du måste alltid kontrollera att det inte är din egen utrustning som det är fel på. Det gäller kablar, digitalbox, tv, inspelningsenheter med mera. Om det vid besök av tekniker visar sig att det är fel i den egna utrustningen debiteras du en besöksavgift.


Felanmälan av tv via annat än tv-uttaget

Har du tv via annat än tv-uttaget (exempelvis via stadsnätet, via telefonuttaget eller om du har egen parabol) felanmäler du till den leverantör du själv har valt.


Felanmälan av bredband

All felanmälan avseende bredbandstjänster skall felanmälas till din leverantör av tjänsten, inte till ABK. Om ditt uttag är trasigt kan du anmäla det till vår ordinarie felanmälan på dagtid vardagar 8.00-16.00. Detta kan inte anmälas som akut fel. Läs mer om bredband.

Störningsjouren 044 - 12 42 60

Telefontid alla dagar dygnet runt om du upplever störningar i ditt boende.

Uppdatera bostadskö eller bilplatskö 

Uppdatering av registrering i bostadskö/bilplatskö görs lättast på Mina sidor. Vill du ha hjälp med din uppdatering går det bra att höra av sig till BoButiken via vår växel.

Besök oss

Huvudkontoret

Besöksadress: Norra Kaserngatan 4, Kristianstad    Visa på karta

Besökstid: vardagar 9.00-16.00

Postadress: ABK, Box 90, 291 21, Kristianstad

Fax: 044 - 780 34 00

E-post

BoButiken - uthyrning av lägenheter och bilplatser.

Besökstid: vardagar 9.00-16.00

E-post

Hyresenheten - frågor om hyresavier och hyresinbetalningar

Besökstid: vardagar 9-12

E-post

BoService Innerstaden

Besökstid: vardagar 8.00-12.00 Telefontid: vardagar 8-12, 13-16 Lasarettsboulevarden 2 (Östermalms park) Visa på karta

Postadress: ABK-Innerstaden, Box 90, 291 21 Kristianstad

Fax: 044 - 780 34 19

E-post

BoService Norra

Besökstid: vardagar 8.00-12.00 Telefontid: vardagar 8-12, 13-16

 Näsbychaussén 76 (Gamlegården) Visa på karta

Postadress: ABK-Norra, Box 90, 291 21 Kristianstad

Fax: 044 - 780 34 59

E-post

BoService Södra

Besökstid: vardagar 8.00-12.00 Telefontid: vardagar 8-12, 13-16 

Sjövägen 33 A (Österängs centrum) Visa på karta

Postadress: ABK-Södra, Box 90, 291 21 Kristianstad

Fax: 044 - 780 34 99

E-post