Hyresgäst i lägenhet hos ABK

Fastighetsansvarig där du bor och personalen på BoService hjälper dig under din boendetid.
Fastighetsansvarig där du bor och personalen på BoService hjälper dig under din boendetid.
Vi är många på ABK som jobbar för att du ska trivas i din lägenhet och i ditt bostadsområde - oavsett var i Kristianstads kommun du bor. För att du ska känna dig trygg i ditt boende, är det viktigt att du vet vilka rättigheter och skyldigheter du har, samt var du ska vända dig till om du har frågor eller om du behöver hjälp med någonting.

Fastighetsskötaren där du bor är den som har bäst koll på just din fastighet. Hen har telefontid vardagar mellan 12.30 och 13.30 och kontaktuppgifter hittar du på anslagstavlan i ditt trapphus/på gården eller om du loggar in på Mina sidor. Där kan du även göra felanmälan, se din hyresavi och kontrollera att den är betald, ansöka om lägenhetsbyte med Bytestorget och uppdatera dina adressuppgifter.

BoService har hand om allmäna frågor kring ditt boende.

Felanmälan kontaktar du om du upptäcker fel eller om någonting inte fungerar som det ska, vare sig det är i bostaden, i fastigheten eller på gården.