Felanmälan-Lokal

 

Så gör du felanmälan

Om du upptäcker ett fel i din lokal eller i fastigheten kontaktar du felanmälan på 044 – 780 68 00. Ange namn, adress, objektsnummer (hittar du på kontraktet) och noggrann beskrivning av felet.

Fel på bredband

All felanmälan avseende bredbandstjänster skall felanmälas till din leverantör av tjänsten, inte till ABK.
Om ditt uttag är trasigt kan du anmäla det till vår ordinarie felanmälan på dagtid vardagar 8.00-16.00. Detta kan inte anmälas som akut fel.
Om du felanmäler och detta resulterar i att en tekniker skickas ut för att felsöka i datorn och ev annan utrustning i din lokal och det sedan visar sig vara fel på din utrustning så kan du bli debiterad en besöksavgift, 800-1.000 kr eller mera för besöket.

Här hittar du mer information om hur du har problem med ditt bredband.

Misstanke om brand

Känner du röklukt i lokalen eller i fastigheten och misstänker att det brinner - ring 112.

Vid störning

Om du skulle bli störd av en granne och du inte själv vill säga till, så kan du dygnet runt ringa vår störningsjour: 12 42 60. Läs mer om störningar och störningsjouren här.