Fastighetsskötaren där du bor och personalen på Kundcenter hjälper dig under din boendetid.
Vi är många på ABK som jobbar för att du ska trivas i din lägenhet och i ditt bostadsområde - oavsett var i Kristianstads kommun du bor. För att du ska känna dig trygg i ditt boende, är det viktigt att du vet vilka rättigheter och skyldigheter du har, samt var du ska vända dig till om du har frågor eller om du behöver hjälp med någonting.
På Kundcenter får du hjälp med allmänna frågor om din bostad, om du är intresserad av att hyra bostad, bilplats, förråd eller om du har andra frågor till ABK.
Felanmälan kontaktar du om du upptäcker fel eller om någonting inte fungerar som det ska, vare sig det är i bostaden, i fastigheten eller på gården.
Fastighetsskötaren där du bor är den som har bäst koll på just din fastighet. Hen har telefontid vardagar mellan klockan 08.00-16.00 och kontaktuppgifter hittar du på anslagstavlan i ditt trapphus/på gården eller om du loggar in på Mina sidor. Där kan du även göra felanmälan, se din hyresfaktura och kontrollera att den är betald, ansöka om lägenhetsbyte med Bytestorget och uppdatera dina adressuppgifter.