Personalen är en mycket viktig resurs för ABK.
Bolaget har över 200 engagerade tillsvidareanställda samt anställer årligen ca 20-25 säsongsanställda och ett flertal sommarjobbare. Bolaget arbetar aktivt med jämställdhet, mångfald och strategisk rekrytering. Bolagets sociala engagemang genomsyrar hela organisationen genom att alla hjälper till att skapa trivsel och trygghet i bostadsområdena vilket ger nöjda hyresgäster. Ett stort socialt hjärta är en viktig faktor för bolagets framgång. Även integrationsfrågor är viktiga och prioriterade liksom bolagets strävan att efterfölja Barnkonventionen.
ABK är ett allmännyttigt kommunalt bostadsaktiebolag och verksamheten drivs efter direktiv från ägaren Kristianstads kommunföretag (KKF). Styrelsen, är politiskt tillsatt och utses av Kristianstads kommunfullmäktige. Under styrelsen står verkställande direktör.
VD har bland annat ett ledningsråd, ledningsgrupp samt byggråd till sitt förfogande.
ABK:s förvaltning är organiserad i åtta samverkansområden (SO). Till förvaltningens hjälp finns en fristående snickeri- och måleriavdelning.
På företagets kontor på Östra Boulevarden 38 och Näsbychaussén 76 hittar du våra Kundcenter.
På företagets kontor på Östra Boulevarden 38 finns också uthyrning och hyror samt företagets administrativa avdelningar såsom kommunikation, personal, ekonomi, teknik/drift, bosocial, IT, bygg, inköp och lokaluthyrning.
Ledningsråd
Består av personer med nyckelbefattningar från de olika avdelningarna och enheterna inom företaget.
Ledningsgrupp

Magnus Arvidsson, Fastighetschef, Kristina Ringdahl, Ekonomichef, Henrik Strand, VD, Anette Olsson, Personalchef, Karl-Henrik Persson, Bygg- & Inköpschef
Byggråd

Karl-Henrik Persson, Bygg- & Inköpschef, Magnus Arvidsson, Fastighetschef, Henrik Strand, VD, Peter Backman, Teknisk chef