Våra kundcenter finns i centrum och på Gamlegården.
Behöver du hjälp går det bra att kontakta kundcenter, antingen via telefon, e-post eller genom att besöka något av våra kundcenter.
Kontakta oss på kundcenter
Telefon: 044 - 780 32 00 (vardagar klockan 08.00-16.00)
E-post: kundcenter@abk.se
Besök:
- Kundcenter Centrum, Östra Boulevarden 38
Vardagar klockan 10.00-17.00 Brevinkast finns på Östra Vallgatan 9.
- Kundcenter Gamlegården, Näsbychaussén 74 D
Vardagar klockan 09.00-11.00
|
Postadress:
AB Kristianstadsbyggen Box 90 291 21 Kristianstad
|
Felanmälan
På Mina sidor kan du enkelt anmäla icke-akuta fel i din bostad och/eller fastighet. Där kan du också följa ditt ärende. Det går även bra att anmäla fel till 044-780 68 00. Akuta fel ska alltid ringas in. Läs mer om felanmälan.
Felanmälan av TV
För att läsa mer om TV och var du felanmäler, klicka här.
Felanmälan av bredband
All felanmälan avseende bredbandstjänster skall felanmälas till din leverantör av tjänsten, inte till ABK. Om ditt uttag är trasigt kan du anmäla det till vår ordinarie felanmälan på dagtid vardagar 8.00-16.00. Detta kan inte anmälas som akut fel. Läs mer om bredband.
|
Störningsjouren 044 - 780 68 00
Telefontid alla dagar dygnet runt om du upplever störningar i ditt boende.
Uppdatera bostadskö eller bilplatskö
Uppdatering av registrering i bostadskö/bilplatskö/förrådskö görs lättast på Mina sidor. Vill du ha hjälp med din uppdatering går det bra att höra av sig till Kundcenter.
Fastighetsskötaren där du bor är den som har bäst koll på just din fastighet. Hen har telefontid vardagar mellan klockan 12.30-13.30 och kontaktuppgifter hittar du på anslagstavlan i ditt trapphus/på gården eller om du loggar in på Mina sidor. Där kan du även göra felanmälan, se din hyresfaktura och kontrollera att den är betald, ansöka om lägenhetsbyte med Bytestorget och uppdatera dina adressuppgifter.