Våra kundcenter finns i centrum, på Gamlegården och Österäng.
Behöver du hjälp går det bra att kontakta kundcenter, antingen via telefon, e-post eller genom att besöka något av våra kundcenter.
Kontakta oss på kundcenter
Telefon: 044 - 780 32 00 (vardagar klockan 08.00-16.00)
E-post: kundcenter@abk.se
Besök:
- Kundcenter Centrum, Östra Boulevarden 38
Vardagar klockan 10.00-17.00 (besök oss endast om det är absolut nödvändigt - annars kontakta oss via e-post, chat eller telefon)
- Kundcenter Gamlegården, Näsbychaussén 76
Vardagar klockan 13.00-15.00 (stängt till och med 28 februari)
- Kundcenter Österäng, Sjövägen 33A
Vardagar klockan 10.00-12.00 (stängt till och med 28 februari)
|
Postadress:
AB Kristianstadsbyggen Box 90 291 21 Kristianstad
|
Måste du verkligen besöka våra kundcenter just nu?
Med tanke på kraftigt ökad smittspridning av covid-19, rådande restriktioner samt omsorg om både dig och vår personal vill vi att du i första hand kontaktar oss på annat sätt. Du kan nå oss och utföra ärenden genom att kontakta oss via 044-780 32 00, kundcenter@abk.se, Mina sidor eller chatten på vår webbplats.
På så sätt kan vi hålla öppet för de som verkligen behöver besöka oss.
Exempel på nödvändiga besök är bland annat:
- - ny nyckel eller tagg
- - beställa renovering inom 8 dagar efter inflytt
- - kontraktskrivning med kort tid till inflyttning samt direktbyte.
Lämna kontrakt eller andra dokument
Om du har kontrakt eller andra dokument som du vill lämna till oss ber vi dig att använda det bifogade svarskuvertet och skicka med posten.
|
Felanmälan
På Mina sidor kan du enkelt anmäla icke-akuta fel i din bostad och/eller fastighet. Där kan du också följa ditt ärende. Det går även bra att anmäla fel till 044-780 68 00. Akuta fel ska alltid ringas in. Läs mer om felanmälan.
Felanmälan av TV
För att läsa mer om TV och var du felanmäler, klicka här.
Felanmälan av bredband
All felanmälan avseende bredbandstjänster skall felanmälas till din leverantör av tjänsten, inte till ABK. Om ditt uttag är trasigt kan du anmäla det till vår ordinarie felanmälan på dagtid vardagar 8.00-16.00. Detta kan inte anmälas som akut fel. Läs mer om bredband.
|
Störningsjouren 044 - 780 68 00
Telefontid alla dagar dygnet runt om du upplever störningar i ditt boende.
Uppdatera bostadskö eller bilplatskö
Uppdatering av registrering i bostadskö/bilplatskö/förrådskö görs lättast på Mina sidor. Vill du ha hjälp med din uppdatering går det bra att höra av sig till Kundcenter.
Fastighetsskötaren där du bor är den som har bäst koll på just din fastighet. Hen har telefontid vardagar mellan klockan 12.30-13.30 och kontaktuppgifter hittar du på anslagstavlan i ditt trapphus/på gården eller om du loggar in på Mina sidor. Där kan du även göra felanmälan, se din hyresfaktura och kontrollera att den är betald, ansöka om lägenhetsbyte med Bytestorget och uppdatera dina adressuppgifter.